ANNONSE

Schibsted om salget av Prisjakt: "Skal spille en viktig rolle for e-handlerne fremover"

Nathalie KÃ¥vin ved bedriftskommunikasjon i Schibsted Marketplaces // Foto: Schibsted
Blir et mer fokusert markedsplasselskap.
Linn Adine Andersen

I slutten av oktober kunngjorde Schibsted Marketplaces at prosesser var satt i gang for å avhende flere av sine sammenligningstjenester, inkludert Prisjakt.

LES OGSÃ…: Schibsted selger Prisjakt og legger ned flere jobbtjenester

Årsaken er ifølge administrerende direktør i selskapet, Christian Printzell Halvorsen, at organisasjonen skal forenkles og fokuset skjerpes.

Netthandel kontaktet Schibsted Marketplaces for å få nærmere informasjon om status i prosessen.

Det som er kommunisert er at vi blir et mer fokusert markedsplasselskap. Som en konsekvens av dette må vår portefølje av selskaper forenkles og vi må øke fokus på investeringer i vår kjernevirksomhet, sier Nathalie Kåvin ved bedriftskommunikasjon i Schibsted Marketplaces, til Netthandel.

Hun forteller videre at de ikke kan kommentere individuelle salgsprosesser på detaljert nivå, men at mer informasjon vil kommuniseres når tidspunktet er riktig.

Det vi kan si, er at selv om Schibsted skal selge Prisjakt av strategiske årsaker, så er Prisjakt et lønnsomt selskap med spennende vekstmuligheter og en markedsledende posisjon i Norden innen prissammenligningstjenester, som vi fortsatt har sterk tro skal spille en rolle for konsumentene og e-handlerne fremover, avslutter hun.

Del artikkel: