Giverne av 100 000 dollar var vanlige mennesker, som i likhet med nettbutikken og kortspillprodusenten Cards Against Humanity, har lite eller ingenting til overs for den store handelsdagen som går under navnet Black Friday.
Tusenvis av donasjoner ble skjenket for at det skulle graves et størst mulig, og mest mulig meningsløst, hull.
Det er ikke første gang selskapet har protestert på denne dagen med litt utradisjonelle grep.
Om de nå sier utad at de ikke liker denne dagen, så treffer de usannsynlig godt markedsføringsmessig for sitt eget merkevarenavn og produktene de selger.
LES OGSÃ…: Netthandel.no fulgte Cyber Weekend direkte
Avføring og ingenting
For tre år siden satte de opp prisene på produktene sine. Mens resten av nettverdenen senket prisene.
I 2014 solgte de esker med avføring for seks dollar stykk. Pengene som kom inn ble donert til veldedige formål.
I fjor tilbød de kundene å kjøpe ingenting for fem dollar, som et motsvar til det de oppfatter som et meningsløst konsept. Pengene de fikk inn gikk til de ansatte i selskapet.
I år leide de inn store anleggsmaskiner og inviterte folk til å gi penger slik at de kunne grave et størst mulig hull.
Kostbart hull
100 000 dollar, eller drøyt 855 000 kroner, ble brukt på det som ble døpt Holiday Hole.
Hele graveseansen ble direktesendt på nett.
Den største enkeltsummen som ble gitt var på 1750 dollar - eller drøyt 15 000 kroner.
Da skal du sannelig ha mye penger til overs, og et relativt intenst og personlig hat overfor det amerikanske handelskonseptet.
Så nå er det bare å vente for å se hva det amerikanske nettselskapet kommer opp med av sprell i 2017.
(Foto: Skjermdump/Cards Against Humanity Hole/YouTube)