Matkasseselskapet Cheffelo, som står bak Godtlevert og Adams Matkasse i Norge, fortsetter å vokse. Til tross for et noe tøffere marked i tredje kvartal 2024, klarte selskapet å øke omsetningen med 3,8 prosent sammenlignet med samme periode året før. Den totale omsetningen beløp seg til 216 millioner svenske kroner.
I løpet av kvartalet har vi sett fortsatt forbedring i ordrehyppighet og lavere kundeavgang, noe som viser at til tross for den ujevne veksten, er vår underliggende forretningsmodell sterk og fortsetter å forbedres – også i et tregt makroklima. Vårt team har jobbet hardt for å forbedre vårt tilbud, og dette har gitt seg utslag i mer fornøyde kunder og økt lojalitet. Jeg er stolt av teamets engasjement og ser frem til å bygge videre på dette momentumet, sier Walker Kinman, administrerende direktør i Cheffelo, i en kommentar.
Nøkkeltall Cheffelo Q3 2024 (2023)
- Omsetning økte til 216 MSEK (211)
- Driftsresultat (EBIT) viser -17,2 MSEK (12,8)
- Resultatet endte på -12,1 MSEK (-12,5)
For å fortsette veksten og styrke sin markedsposisjon har Cheffelo rekruttert Adam Björklund som ny Chief Growth Officer. Han vil ha ansvar for kundeverving, som inkluderer digitalt salg, merkevareutvikling og reaktivering.
I tillegg har selskapet inngått en avtale med konkurrenten Middagsfrid i Sverige, som innebærer at Cheffelo overtar en del av Middagsfrids kundebase på 14 000 personer, hvorav 4000 er aktive kunder. Et samarbeid som Cheffelo betalte 3 millioner svenske kroner for.
Jeg er sikker på at denne avtalen vil støtte vår fortsatte lønnsomme reise. Vi tror sterkt på potensialet for kundeunike matkasser, og vårt team ser frem til å ønske nye kunder velkommen, sier Walker Kinman.
Cheffelo, tidligere kjent som LMK Group, ble grunnlagt i 2008. I dag står selskapet bak merkevarene Godtlevert og Adams Matkasse i Norge, Linas Matkasse i Sverige, samt Retnemt i Danmark.
I 2023 nådde konsernet en omsetning på 1 milliard kroner. Selskapet er børsnotert på Nasdaq First North Premier Growth Market.