Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Garasjetid og Farmasiet om supernovember: "Vi er nødt til å spre salget"

Bjørn-Aage Bredal v/Garasjetid og Hanne Kjærnes v/Farmasiet Foto: Netthandel/Linkedin
"Alltid først i køen."
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Hvert år er det like spennende. Og det er like store forventninger til november- og desembersalget i år.

Netthandel har blant annet hørt fra Komplett, Nytelse.no, Power og Fjellsport. Dessuten har logistikkaktørene Helthjem, Postnord og Instabee fortalt om sine forventninger i denne artikkelen.

Nå er det dags for Farmasiet og Garasjetid å dele sine innsikter. Og selv om de begge har høye forventninger til høytiden, er de uenige om én ting – nemlig om Black Friday alene fremdeles er en viktig salgsdag.

Blant annet skal Garasjetid teste ut liveshopping for første gang i år, på selveste Black Friday.

Vi skaper aktivitet hele måneden med partivarer, livesendinger og filmer i sosiale kanaler daglig. Aktivisering er viktig, forteller Bjørn-Aage Bredahl, CMO i Garasjetid, til Netthandel.

ANNONSE

Sparer dere kruttet til selveste Black Friday, eller er betydningen av denne dagen som enkeltstående salgsdag "død"?

Black Friday er fortsatt årets største salgsdag, og noe "krutt" kommer denne dagen, men for å i det hele tatt makte å sende ut alle ordre som kommer, er vi nødt til å spre salget utover hele måneden. Kundene vil ha varene raskt – også i november, sier Bredal, før han legger til at nettbutikken forventer å havne på omtrent samme nivå som i fjor, salgsmessig.

LES OGSÅ: Garasjetid vokser lønnsomt – feirer 100 000 kunder: "Takknemlige"

"Endret seg de siste årene"

Hos Farmasiet er "Supernovember" godt i gang. Hanne Kjærnes, CMO i Farmasiet, bekrefter at hele novembermåned er en viktig salgsperiode for nettapoteket.

Vi ser at kundenes handlemønster har endret seg de siste årene. Basesalget er sterkt gjennom hele måneden, og fordi det er viktig for oss at kunden alltid føler at de gjør et godt kjøp hos oss handler det i større grad om å være konkurransedyktige på de viktigste varene gjennom hele måneden kontra å være veldig kampanjedrevet. Så for oss er Black Friday som enkeltstående handelsdag død, sier Kjærnes til Netthandel.

Hun forteller videre at rask levering er viktig for deres kunder, spesielt når det gjelder apoteksnære produkter.

Derfor har vi i år fokusert på å løfte rask og fleksibel levering i kommunikasjon til kundene våre og at man alltid er først i køen hos oss. I tillegg handler det om å kommunisere på fordelene ved å løse apoteksbehovene sine på nett i stedet for i et fysisk apotek, runder hun av.

Del artikkel: