I perioden minsker Returhusets omsetning med 3,8 prosent til 38,5 millioner svenske kroner. Driftsresultatet får imidlertid et løft og ender på én million, opp fra -2,3 millioner fra samme periode i fjor. Resultat etter skatt øker også, til 0,8 millioner, opp fra -2,5 millioner.
Vi ser store muligheter for å videreutvikle våre tjenester mot forsikringsselskapene, som i økende grad ser et behov for sirkulær skadehåndtering, der skadede produkter håndteres og utbedres for deretter å returneres til markedet. Vi har pågående diskusjoner med flere forsikringsselskaper om hvordan vi sammen kan utvikle og forbedre disse tjenestene både i Sverige og i Norge, kommenterer Christer Persson, administrerende direktør i Godsinlösen, i en melding.
Han forteller videre om positive markedstrender, blant annet digitalisering og en økt sosial aksept for gjenbruk, spesielt blant yngre generasjoner.
I forbindelse med at vi avviklet vår fysiske butikk i Staffanstorp, har vi samtidig utviklet Returhuset gjennom et pop-up-konsept. Dette gjør butikken helt mobil og i stand til å åpne på kort varsel der behovet oppstår. Returhuset.no fortsetter å være vårt hovedhjem for produktene vi bringer tilbake til markedet.
I tillegg til vår egen nettbutikk er Returhuset i dag også representert på digitale markedsplasser som Tradera, Blocket, Fyndiq og CDON., sier Persson.