Førjulstiden er den mest hektiske for alle oss som jobber i Posten Bring, men også den desidert morsomste tiden på året. Nå har vi hentet inn cirka 500 ekstra medarbeidere til driften vår for å håndtere alle pakkene som skal fram til jul, sier konserndirektør i Posten Bring, Hans-Øyvind Ryen, i en pressemelding.
For å sikre at pakkene når fram i tide, har selskapet iverksatt en rekke tiltak. Med over 3600 hentesteder, inkludert 2000 pakkeboks-lokasjoner, har Posten aldri hatt et større nettverk for pakkehåndtering. Kundeservice er også styrket med cirka 40 ekstra medarbeidere og utvidede åpningstider fram til klokken 19:00 i førjulstiden.
Aktiviteten er allerede høy på terminalene rundt om i landet, hvor postbud, sjåfører og terminalarbeidere sørger for at juletrafikken flyter.
Vi skal sikre at juletrafikken har god flyt og levere pakker, julegaver og julepost i både inn- og utland, slik at den kommer fram i tide til jul. Derfor har vi gjort en rekke tiltak for å få til nettopp dette, fortsetter Ryen.
Posten Bring fortsetter også sin satsning på bærekraft med nærmere 100 elektriske lastebiler i drift, noe som betyr at over halvparten av Norges befolkning vil få julepakker levert med el-kjøretøy.
Kunder oppfordres til å hente pakkene sine raskt etter mottatt hentemelding, og Posten-appen gir mulighet for både sporing og å forlenge hentefristen ved behov.