ANNONSE

H&M gjør om: Legger ned Monki – blir en del av Weekday

Foto: H&M
"Planlagt stengt."
Linn Adine Andersen

I løpet av 2025 vil H&M-eide butikker under merket Monki forsvinne fra butikklandskapet.

H&M har bestemt at flere merker, som Monki og Cheap Monday, skal innlemmes i Weekday-konseptet. Integreringen av Cheap Monday i Weekday ble sluttført i september, både på nett og i fysiske butikker.

Nå starter altså utfasingen av Monki som et selvstendig merke – og mens noen butikker stenges vil andre gjøres om til det H&M kaller "flermerkebutikker", eller "multi-brand Weekday destinations".

Weekdays visjon er å skape en unik opplevelse for den kreative generasjonen ved å tilby en kulturelt relevant kurasjon av merkevarer gjennom en verden i stadig utvikling, skriver selskapet i en pressemelding.

Monki har per i dag syv butikker i Norge. Integreringen av Monki i Weekday vil starte i 2025, opplyser motegiganten.

Et begrenset antall Monki-butikker er planlagt omgjort til flermerkebutikker under Weekday-navnet, mens de øvrige butikkene er planlagt stengt.

Del artikkel: