ANNONSE

Hit strømmer influensere og annonsører – den nygamle plattformen tar av: "Tjene mer"

Per Christian Strand Teslo er ny salgsdirektør i svenske Snap // Foto: LinkedIn
Vil få svenske annonsører opp på nivå med de i norske Snapchat.
Izabella Borowska

I dag investerer bedrifter og merkevarer stort i annonsering på plattformer som Instagram og Facebook, samtidig som mange prøver å etablere en effektiv strategi på TikTok – en kanal som nå sees på som en nødvendighet for å nå yngre målgrupper.

Når det gjelder influencer marketing, ligger fokuset primært på samarbeid med profiler som er aktive på Instagram, TikTok og YouTube, der disse plattformene lenge har dominert innen området.

En plattform som derimot har havnet i skyggen er Snapchat.

Til tross for dette har Snapchat, litt i det stille, fortsatt å utvikle seg og forbedre sine tilbud. Plattformen har nå klart å skape en vellykket modell som ikke bare tiltrekker brukere, men også får store influensere til å prioritere Snapchat fremfor andre kanaler.

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: