"Godt forberedt"
Om noen få dager er det igjen Black Friday. Til tross for at trenden de siste årene viser at omsetningen fordeles mer jevnt over november, er Black Friday fremdeles den dagen i året som bringer høyest omsetning verden over.
Det samme gjelder Power, da Black Friday i fjor var den dagen som omsetningsmessig var den mest innbringende dagen. Såpass god var omsetningen at man trosset hackerangrepet og slo rekordene fra 2022,
Nå venter kjeden, som tidlig i november så en dobling i trafikken til sine Black Friday-nettsider, spent på årets utgave.
Hvilke grep har dere tatt for å forsikre dere at fjorårets hackerangrep ikke blir en reprise i år?
Vi har også forsøkt å begrense sårbarheten til utsatte tjenester og systemer. Av sikkerhetshensyn kan vi ikke gå konkret inn på hva disse tiltakene innebærer.
Vi kan aldri beskytte oss helt mot denne typen angrep, men vi mener at vi er godt forberedt. Dette gjelder også løsninger for å komme raskt opp igjen ved eventuell nedetid, runder Ensrud av.