Secret Sales planlegger å relansere Afound som en del av sin egen plattform i begynnelsen av desember. De nye eierne ser oppkjøpet som en mulighet til å styrke sin posisjon i Europa, skriver nettstedet The Retail Bulletin.
Å inkludere Afound i Secret Sales-familien forsterker vårt engasjement for å vokse vår premium off-price-løsning over hele Europa. Ved å utvide til Norden får våre merkevarer nå en enda større mulighet til å nå nye kunder i flere regioner, samtidig som de beholder kontrollen over sin posisjonering, sier Chris Griffin, administrerende direktør i Secret Sales.
Det britiske selskapet har over 3 800 merkevarer, og deres lager og sortiment sies å ha en verdi på mer enn 5 milliarder euro, innen segmentene mote, sport og skjønnhet.
Nye Afound vil derfor, ifølge selskapet, få tilgang til et bredere utvalg enn tidligere.
I dagens utfordrende detaljhandelslandskap setter vi en ny standard for hvordan merkevarer kan håndtere outlet-lager på en måte som styrker merkevareverdien og øker lønnsomheten på lang sikt, sier Chris Griffin.
Til tross for integrasjonen i Secret Sales vil Afound beholde sin egen merkevareidentitet.
Afound har alltid handlet om å levere eksepsjonell verdi til merkevarer og kunder. Jeg er sikker på at Secret Sales vil fortsette denne reisen med kvalitet og omsorg. Vi er glade for å se at merkevaren kan leve videre, og at Secret Sales kan bygge videre på det arbeidet vi har lagt ned, sier Ville Klemming, Afounds siste administrerende direktør.
Med over 16 millioner brukerkontoer og mer enn 150 millioner besøk på sin plattform det siste året, håper Secret Sales å nå enda flere kunder gjennom denne ekspansjonen.