ANNONSE

Naturkompaniet utfordrer forbrukskulturen: "Sirkulært forbruk"

Foto: Naturkompaniet
Forsøker å møte en stadig større andel klimabevisste kunder på riktig måte.
Linn Adine Andersen

I dag fortsetter Naturkompaniet den årelange tradisjonen på Black Friday. Men den består ikke av rabatterte varer – tvert i mot oppfordrer butikkjeden kundene sine om å tenke seg om to ganger før man kjøper et produkt.

I tillegg tilbys en rekke tjenester under kampanjen "Ta vare på og reparer", eksempelvis kostnadsfri voksing av fjellstøvler.

I en tid hvor Black Friday-tilbudene er mer utbredt enn noensinne, og spørsmålet om bærekraft aldri har vært høyere på agendaen for de fleste, er vi stolte over igjen å kunne fokusere på å ta vare på og reparere tingene man allerede eier, sier Sofie Saberski, markedssjef i Naturkompaniet, i en pressemelding.

Dette er tredje året på rad at nevnte tilbud om voksing av fjellsko tilbys.

I år tilbyr vi også voksing av G-1000-plagg, samt masse kunnskap og tips om vedlikehold og reparasjon. Dette deler vi blant annet på vår nettside, som i helgen vil bli fullt omprofilert med mer bærekraftige budskap, sier Saberski.

Naturkompaniet bruker nettbutikken som en plattform for formidling av kunnskap om hvordan kundene kan ta vare på produktene som allerede er kjøpt. Dette skal ha falt godt i smak hos både nye og eksisterende kunder, sier markedssjefen.

Vi ønsker å fremheve, utvikle og oppmuntre til mer sirkulært forbruk sammen med våre bevisste kunder. Derfor fortsetter vi å tilby gratis vedlikehold av fjellsko og spre kunnskap om hvordan man tar vare på tingene sine.

Del artikkel: