På dagen når vi åpner vår butikk nummer 100 er det naturlig å reflektere over den utrolige reisen Flying Tiger Copenhagen har gjort de siste tre tiårene – fra et lite butikklokale i København til å bli et globalt varemerke som ønsker cirka 100 millioner kunder velkommen hvert eneste år, kommenterer Martin Jermiin, administrerende direktør for selskapet.
I løpet av året har kjeden åpnet butikker i fire nye markeder: Bahrain, Tyrkia, Vietnam og Australia.
Alt dette har vært mulig takket være våre lojale kunder, fantastiske medarbeidere og forretningspartnere, fortsetter Jermiin.
Mer designorientert
Den København-baserte butikkjeden, som også er kjent under navnet TGR, har per i dag 41 butikker i Norge, i tillegg til nettbutikken.
Om kjedens vellykkede ekspansjon utenfor Danmark, sier toppsjefen følgende:
Vi har holdt fast ved konseptet om et kreativt og morsomt univers, hvor kundene kan finne annerledes og nyttige produkter til overkommelige priser.
Samtidig har vi utviklet vår virksomhet på nødvendige områder – ikke minst i en mer designorientert og bærekraftig retning, hvilket hjelper oss å skille oss ut fra konkurrentene både i og utenfor Danmark.
Neste år skal butikkjeden utvide til Singapore og Malaysia, skriver selskapet. De 1000 butikkene består av både egeneide, franchise- og joint ventureselskaper.