Jeg er begeistret over hvordan vi sammen kan dekke en større del av markedet for mote og livsstil, sier Robert Gentz, administrerende direktør og medgründer av Zalando, og legger til:
Innenfor B2C kan vi tilby kunder og merkevarer unike og rike handleopplevelser. Innenfor B2B vil vi kombinere våre komplementære programvareløsninger, Tradebyte og Scayle, for å skape et enda mer avansert operativsystem for netthandel. Dette vil gjøre det mulig for merkevarer og forhandlere å håndtere sine flerkanalsoperasjoner over hele Europa og utover.
Det sammenslåtte selskapet forventer en justert EBIT-margin i 2028 på mellom 6 og 8 prosent.
Sammen har Zalando og About You som mål å på lang sikt dekke en større andel av det europeiske motemarkedet, verdt 450 milliarder euro, enn det som tidligere har vært målsatt, skriver de.
Zalando har rundt 50 millioner kunder, mens About You har 12 millioner aktive kunder.
Denne transaksjonen skaper noe helt unikt, med to distinkte og uavhengige B2C-selskaper som betjener sine kunders spesifikke behov. Samtidig vil de komplementære styrkene i B2B-virksomhetene tilpasses sømløst for å levere et helhetlig og optimalt tilbud til kunder innen logistikk, programvare og tjenester, sier Tarek Müller, medgründer og administrerende direktør i About You.