Det har uten tvil vært et utfordrende år for hageprodukter, men vår ambisjon om å tilby kvalitetsprodukter i kombinasjon med en effektiv og markedsrettet strategi har gitt resultater. Vi er stolte over å kunne meddele at Gardenstore har gått med overskudd de siste tre månedene, og vi har nå god kontroll over driften, sier Hugo Reed til Netthandel.
Hugo forteller mer om planen for nettbutikken og hva gruppen forventer å omsette framover.
Vi ser allerede store synergieffekter mellom våre merkevarer, nettbutikker, lager og logistikk. Felles for dem alle er vårt løfte om å levere kvalitetsprodukter for utendørsmiljøet, både hjemme og på hytta, sier han.
Han forteller videre at han tidligere kun har jobbet med netthandel hjemme i Norge før oppkjøpet.
Vår ambisjon er å utvikle Gardenstore steg for steg, med fokus på kvalitetsprodukter, fornøyde kunder, leverandører og samarbeidspartnere, samtidig som vi sikrer en bærekraftig og lønnsom drift.
Ifølge Hugo ga oppkjøpet dem et sterkt og passende navn for alle produktene de allerede jobber med.
En spennende del av planen er å etablere og lansere noen utvalgte merkevarer som kompletterer vår profil og styrker vårt sortiment av kvalitetsprodukter for utendørsmiljøer. Selv om julen står for døren, ser vi allerede fram til å bygge videre på suksessen i 2025.
Hvor heller det mot i år?
Vi regner med en samlet bruttoomsetning i Norge og Sverige på cirka 90 millioner kroner i løpet av 2024, med lønnsomhet, avslutter Hugo Reed.