Fremover er fokuset tydelig: lønnsom vekst. Fysiske satsninger er ikke helt avskrevet, men i så fall som punktinnsatser med korttidskontrakter. Den store hovedvekten ligger på digital vekst gjennom B2C og B2B.
Vi fokuserer hovedsakelig online, selv om vi ikke utelukker fysiske tiltak, og driver salget gjennom våre tre trygge forretningsområder: B2B, Amazon og vår egen netthandel, sier Charlotta.
Linum har de siste årene vokst til å bli en "lett og smidig virksomhet", slik Charlotta Dahlqvist selv beskriver det. I tråd med dette fortsetter selskapet å utvikle seg.
For å møte de økende kravene i markedet planlegger Linum å intensivere arbeidet med sortimentet neste år. Dette krever ny kompetanse og ytterligere ekspertise, noe selskapet nå aktivt forbereder seg på.
Vi kommer til å vurdere og sikre ny kompetanse i arbeidslaget neste år, ettersom Linum begynner å jobbe mer aktivt med sortimentet igjen. Vi setter igjen produktet i fokus, finjusterer og ser om vi kan nå enda flere med våre signaturprodukter.
For å nå sine internasjonale vekstmål vil Linum legge ekstra vekt på å etablere en sterkere tilstedeværelse i Europa.
Alle salgskanaler vil øke i år, og vi håper å gå inn i 2025 med god fart. Neste år venter større satsninger på B2B internasjonalt, hvor spesielt Tyskland og Frankrike er interessante, sier Charlotta.
Til tross for at Charlotta Dahlqvist utvilsomt er kvalifisert for rollen som administrerende direktør, stilles spørsmålet om hvorfor den tidligere direktøren, Gunilla Brisinger, gir fra seg stillingen. I pressemeldingen nevnes det at hun får plass i selskapets styre, men det gis ingen forklaring på hvorfor hun trer tilbake som administrerende direktør.
Gunilla har vært administrerende direktør for Linum siden 2013, så hun har hatt stillingen lenge. Jeg kan ikke tale på hennes vegne, men virksomheten er jo en helt annen i dag enn den gang, og derfor er det naturlig at lederskapet også endres, forklarer Charlotta.