ANNONSE

Norge står først i køen - Volvo lanserer bilsalg på splitter ny netthandelsportal

Norge står først i køen - Volvo lanserer bilsalg på splitter ny netthandelsportal
Volvo lanserer nettsalg av V40
Netthandel

- Norge er det første landet i verden der vi lanserer en permanent netthandelsportal for bil, sier Lars Haugen, direktør Forhandlerutvikling i Volvo Car Norway.

ANNONSE

Nettsalget av den nye modellen XC90 First Edition ble en stor suksess i Norge.

Torsdag denne uken lanseres en helt ny netthandelsportal, og starter med Volvo V40.

LES OGSÅ: Nå kan du bestille nye e-Golf på nettet

Norske Volvo-fantaster

I 2014 åpnet den svenske bilfabrikanten for salg av XC90 First Edition på nett.

Kun 1927 nummererte utgaver ble tilbudt globalt via nettsalg.

Hele 167 av bilene havnet her i landet, og gjorde Norge til det fjerde største markedet i verden målt i salg av denne modellen.

- Nå lanserer vi en ny netthandelsportal, i første omgang med Volvo V40 T2 og D2 i alle utstyrsversjoner. Her kan kunden bygge sin bil online helt etter eget ønske, og deretter lease den via Volvo-forhandleren som kunden selv velger. Kredittsjekk og innbetaling av depositum skjer enkelt og raskt mens kunden er i netthandelsportalen, sier prosjektleder Preben Wilhelmsen i Volvo Car Norway, i en pressemelding.

LES OGSÅ: Forhåndssolgt for over én milliard kroner - før bilene er kommet til Norge

På sikt er planen å utvide tilbudet på nettet til å gjelde hele modellspekteret.

Også Møllergruppen har forsøkt seg med å styre enkelte modeller mot nett.

Både Volkswagen, Skoda og Audi har vært mulig å bestille på nett, noe Netthandel.no tidligere har omtalt.

I førersetet

- Norge er det første landet i verden der vi lanserer en permanent netthandelsportal for bil, mye i lys av suksessen med XC90 First Edition her i landet. Både våre kunder og vi ligger langt fremme når det gjelder bruk av digitale løsninger i hverdagen – derfor gleder vi oss over å kunne tilby dette, sier Lars Haugen, direktør Forhandlerutvikling i Volvo Car Norway.

I 2015 ble det registrert 9 978 nye biler fra Volvo i Norge, noe som utgjør en markedsandel på 6,6 prosent.

Det triller nå mer enn 200 000 eksemplarer av noe av det svenskeste som finnes rundt på norske veier.

(Foto: Volvo Car Norway AS)

Del artikkel: