Med nytt styre og ny ledelse skal utviklingen snus.
PM Retail ble etablert så tidlig som i 1875 i Christiania under navnet P.M. Engebretsen. Over hundre år senere, i 1987, overtok Snorre Mørch. Navnet PM ble beholdt som en forkortelse for Personlig Mote.
Etter å ha videreutviklet kjeden i en 25 års periode ble PM solgt til investeringsselskapet FSN Capital i 2012 for 400 millioner kroner. En stiv pris, men så har da også PM-kjeden vært blant landets mest lønnsomme kjeder i lang tid. Men i 2015 gikk mye galt. I 2014 omsatte PM for 349,9 millioner kroner, mens de året etter økte marginalt, til 360,9 millioner kroner. Men verre var det at 700 000 kr i resultat før skatt i 2014 var blitt til minus 37,7 millioner kroner i 2015 og egenkapitalen var negativ, minus 17,8 millioner kroner.
Noe måtte åpenbart gjøres for kjeden som selger klær til voksne damer over 50 år i 57 butikker i Norge og 2 i Sverige. Noen nettbutikk har de derimot ikke. I februar i fjor tok Aina Børdal over som administrende direktør, mens styreleder nå er Dag Opedal, tidligere konsernsjef i Orkla.
Ifølge Aina Børdal er utviklingen i ferd med å snus. Mens man i fjor slet med feilslåtte varekjøp og ditto salgskampanjer, har man i år fått orden på marginene.
- Vi er virkelig i fremmarsj. Og vi setter stor pris på støtten fra eierne i den perioden vi har vært igjennom, sier Børdal til Finansavisen (4.okt 2016).