ANNONSE

Rema lanserer egen forsikring

Rema lanserer egen forsikring
Netthandel

Matvaregiganten tar med dette opp hansken og utfordrer den tradisjonelle forsikringsbransjen og Komplett og deres Komplett Forsikring.

ANNONSE

Denne helgen ble Rema Forsikring lansert. Og de gjør det klart at de er klare for å utfordre de allerede eksisterende aktørene på forsikringsmarkedet - som blant annet Komplett og deres Komplett Forsikring.

- Vi skal tilby trygge og enkle forsikringsløsninger til markedets laveste priser, sier Pia Almvang, Rema Forsikrings ferske administrerende direktør (bildet), i en pressemelding.

En disruptiv utfordrer

Hun forklarer at Rema Forsikring skal være nettbasert og at kundene ikke skal trenge å forholde seg til en papirmølle med papirer som må sendes frem og tilbake, slik mange forsikringskunder opplever i dag. Det er ikke bare ineffektivt og lite kundevennlig, det er også miljøskadelig, ifølge Almvang.

- Forsikringsbransjen er moden for digital disrupsjon, og vi skal la teknologien komme kundene til gode, sier hun før hun forteller videre:

- Forsikringsmarkedet er i dag preget av aktører som konkurrerer om å få kundene som utgjør lav risiko. I tillegg knives det om å få de til å bli lenge hos én leverandør. Er man trofast kunde hos disse selskapene er belønningen høyere pris på forsikringen. De konkurrerer ikke på pris over tid. Det skal vi gjøre ved å ha de laveste prisene gjennom hele kundeforholdet.


«Det enkle er ofte det beste», lyder slagordet til Rema 1000. Åpningssiden til Rema Forsikring virker ved første øyekast å leve opp til det slagordet.

«Det enkle er ofte det beste», lyder slagordet til Rema 1000. Åpningssiden til Rema Forsikring virker ved første øyekast å leve opp til det slagordet.
Foto: Skjermdump

(Foto: Reitangruppen)

Del artikkel: