Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Tyske giganter samarbeider om å bli enda litt bedre og mer tilgjengelige

Netthandel

Zalando kobler offline-varebeholdning hos Adidas opp mot sin egen digitale handelsplattform.

ANNONSE

Den tyske motegiganten Zalando er klar for neste steg inn i Integrated Commerce.

I et pilotprosjekt sammen med en utvalgt Adidas-butikk i Berlin, forbindes nå butikkens fysiske lager (offline) med Zalandos handelsplattform (online). På denne måten håper Zalando at den evig pågående diskusjonen om at nettbutikkene stjeler kundene fra de fysiske butikkene kan legges død.

Kjøp på nett - få det fra butikk

Med dette samarbeidet kan kundene bestille varer på nett - og få dem levert fra lageret til den fysiske butikken.

Ved hjelp av en app kan kunder i Berlin se hva som er tilgjengelig i butikken - men handle dem digitalt.

Skjer bestillingen før klokken 15 på ettermiddagen, blir varene levert hjem til deg samme kveld mellom klokken 19 og 21.

Pilotprosjektet testes foreløpig kun ut i Berlin.

Les også: Zalandos «Mini-Norden» i Berlin

Smelter sammen


David Schneider

David Schneider

- Samarbeidet er et viktig steg videre for oss. Dagens kunder er som oftest online, mens moteplaggene fortsatt er å finne i en fysisk butikk. Vi ønsker å gi kundene våre tilgang til alt av fashion, og få lokale butikker til å engasjere seg med digitale kunder. Prosjektet med Adidas viser hvordan vi kobler mote med mennesker, og hvordan handel offline og online vil smelte sammen i fremtiden, sier David Schneider, med-gründer og administrerende direktør i Zalando.

Om pilotprosjektet viser seg å være en suksess, planlegges det å innlemme flere aktører på samme måte som Adidas-butikken i Berlin Tauentzienstraße.

- Dette markerer en ny milepæl i digitaliseringen av Adidas Group. Målet vårt er å å tilby kundene en så god kjøpsopplevelse som mulig, uansett hvor, hvordan og når de velger å handle, sier Harm Ohlmeyer, direktør for Adidas Brand Commerce.

(Foto: Zalando)

Del artikkel: