Flust.no har i mange år vært et sted hvor Norgesgruppens Trumfkort-kunder har brukt sine oppsparte lojalitetspoeng til å hente ut alskens varer. Det blir det slutt på fra august, bekrefter Norgesgruppens kommunikasjonsavdeling overfor Netthandel.no.
- Flust.no har vært en del av Trumfs fordelsprogram i mange år. Men flere av kjedene våre utvikler egne fordeler knyttet til Trumf, så da ser vi det som riktig å avvikle Flust, sier kommunikasjonsrådgiver i Norgesgruppen, Ingrid Solberg Gundersen, til Netthandel.no.
- Hva skjer med de ansatte i Flust?
- Jeg kan ikke kommentere for mye rundt akkurat det. Men vi jobber med å ha en god og ryddig prosess overfor våre ansatte, sier Solberg Gundersen.
Røde år
I flere år på rad har nettbutikken vist til røde tall når det dreier seg om driftsresultat. I 2012 var driftsresulatet på drøyt 20, 5 millioner kroner i minus.
Driftsinntektene i 2014 var på drøyt 104 millioner kroner, men Flust endte opp med et resultat før skatt på nesten 8, 5 millioner i minus.
(Foto: Norgesgruppen)