Det er privatkunder som har lastet ned Mitt NetCom-appen på sin mobiltelefon og et batterinivå på under 35 prosent som vil motta en melding om å komme innom for å lade mobilen helt gratis når de passerer en av NetCom sine 64 butikker.
— Det finnes et hav av muligheter for hvordan denne teknologien kan bli benyttet, men i første omgang har vi valgt å gå all-in på kundeopplevelse. Vi vil gi kundene våre tilbud som de faktisk vil ha eller trenger, og vi skal ha beacons på plass i alle våre butikker innen kort tid, opplyser Jon Christian Hillestad, teknisk direktør i NetCom, til INMA.
NetCom påpeker at de ikke skal «spamme» sine kunder med beacons-tilbud og frekvensen er nå kun 1 gang per uke, men dette kan endre seg. Det viktigste er at aktiviteten har nytteverdi og ikke oppleves som forstyrrende.
Enn så lenge er det kun brukerne av Netcom sin iOS-app som får glede av tilbudet, mens Android-brukerne enn så lenge må vente. Netcom opplyser at etter den offisielle lanseringen 11. januar, har andelen kunder som samtykker til beacons-tilbud økt til over 60%, noe Netcom forklarer med at selskapet har brukt mye tid på kundeundersøkelser i forkant.
Den offisielle Beacons-lanseringen kommer etter en vellykket pilotperiode: Netcoms test av beacons en stor suksess. Les også om neste generasjon varehandel hos Netcom.