Det amerikanske selskapet Groupon legger med umiddelbar virkning ned sin virksomhet i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
Nedleggelsen kommer ikke som noen stor overraskelse da interessen for Groupon og deres rabatter på frisørtimer, hudpleie, overnatting og restuarantbesøk etter hvert forsvant blant både forbrukere og bedrifter, samtidig som de fikk hard konkurranse fra det Schibsted-eide selskapet Let's Deal. Allerede i mars 2011 stilte kommunikasjonsrådgiver Hans-Petter Nygård-Hansen spørsmålet: Er luften i ferd med å gå ut av GroupOn-ballongen? Fire og et halvt år senere er altså ballongen helt tom - og pioneren innen social commerce legger ned sin virksomhet i Norge.
- Vi beklager å informere deg om at fra og med 16. november 2015 avslutter Groupon sin virksomhet i Norge og vi har ikke mulighet til å tilby deg nye dealer i dag, skriver Groupon på sine norske nettsider.
Det har også vært kjent lenge at Groupon sliter også internasjonalt. I september skrev blant annet Reuters om GroupOns problemer som innebærer at et fire sifret antall medarbeidere må finne seg nye jobber.
Groupon ble grunnlagt i november 2009 av  tyske entreprenører og lansert i Berlin i januar 2010. Deretter gikk det raskt oppover og allerede 21.mai 2010 ble Groupon.no etablert.