Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

- Veksten er kraftigere enn ventet

Ole Martin N. Evensmo

Ikke alle deler av befolkningen handler like mye på nett. Nå er netthandel i ferd med å få et godt fotfeste i en stor og kjøpesterk gruppe.

ANNONSE

Siden i fjor er det nå dobbelt så mange over 60 år som handler i nettbutikker flere ganger i måneden.

Riktig nok er både andelen og antallet eldre netthandelskunder lavere enn for øvrige aldersgrupper, men over hele Norden er det nå en eldrebølge blant nettshopperne, viser nye tall fra en stor undersøkelse som Ipsos har gjennomført for Posten Norge.

- Veksten er kraftigere enn ventet. Det betyr at de som nylig har bikket 60-årene tar med seg handlevanene sine, i tillegg til at stadig nye eldre nettshoppere kommer til.  I våre naboland er denne trenden enda tydeligere, og det sier noe om hva vi har i vente, sier konserndirektør for e-handel i Posten Norge, Gunnar Henriksen, i en pressemelding.

Undersøkelsen viser at de eldre kundene handler mest bøker og klær. Dermed skiller ikke de over 60 seg veldig fra øvrige aldersgrupper.

- Dette er en kjøpesterk gruppe som tar med seg handlevaner de har opparbeidet over år. I tillegg oppdager eldre som ikke har så mye erfaring med nettshopping at dette er både trygt, nyttig og praktisk, sier Gunnar Henriksen.

Del artikkel: