Eierne av nettsiden Tilbud.no har satt seg et ambisiøst mål. De ønsker å samle attraktive tilbud fra alle nettbutikker i Norge. Tilbud.no henter tilbud automatisk fra nettbutikkene og videreformidler dem til de besøkende. Inntektene får de i hovedsak fra nettbutikkeierne som betaler per klikk.
– Tilbud.no er lansert i sin første versjon, og vi ser på tilbakemeldinger og innspill fra brukerne av systemet slik at konseptet kan bli enda bedre, sier Steinar Rasch, en av gründerne av Tilbud.no i en pressemelding.
Tjenesten har så langt fått med seg plattformleverandørene MyStore og 24Nettbutikk på integrasjonssiden. Nettbutikkene til disse to aktørene kan ifølge Tilbud.no enkelt koble seg på tjenesten. I skrivende stund har Tilbud.no samlet 10 673 tilbud fordelt på 129 nettbutikker. I tiden framover vil flere og større butikker bli koblet på og antall tilbud vil øke betraktelig, lover Rasch.
– Målet vårt er å gjøre Tilbud.no til et sted hvor alle vil gå til for å sjekke opp om det de ønsker å kjøpe er på tilbud, før de kjøper det.
Tilbud.no er utviklet av ICV AS, et selskap som utvikler konsepter for internettbaserte tjenester.