Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Cellbes: Utnytter alle kanaler

Netthandel

Norge er et satsingsområde for Cellbes. Kombinasjonen av nye og gamle salgskanaler er en suksessfaktor for det svenske konseptet.

ANNONSE

Cellbes har eksistert med postordresalg i Norge siden 90-tallet. De siste årene har konseptet hatt en svært positiv utvikling på det norske markedet. Som salgskanal er e-handel nå størst.

- Tilbyr noe unikt

Målgruppen er i første rekke kvinner fra 50 år og oppover, men man henvender seg også til menn, barn og ungdom. Med egendesignet mote, samt et stort hjemmesortiment har man fått et solid feste i det norske markedet.

- Vi opplever at vi har få konkurrenter, at våre kunder setter pris på oss og er veldig lojale. Vi tilbyr rett og slett noe unikt i markedet, sier Freddy Sobin, administrerende direktør i Consortio Fashion Group, som eier Cellbes.

Han ser et stort potensial for å fortsette å ekspandere og nå ut til nye kunder her til lands. Det er også bakgrunnen for at man nå komplementerer de tradisjonelle kanalene katalog og online, med helt nye reklamefilmer på tv for det norske markedet.

- Det styrker merkevaren og gir oss mer rekkevidde, sier Sobin, som forteller at man ønsker en god kombinasjon av gamle og nye kanaler i markedsføringen av konseptet.

- E-handelen har vokst lenge, også for Cellbes, og nettbutikken er i dag den største salgskanalen vår. Papirkatalogen vår er imidlertid fremdeles svært viktig i forhold til markedsføring. Den har en opplevelsesdimensjon som er vanskelig å kopiere på nettet, og skaper inspirasjon og trigger kunden til å handle, påpeker Sobin.

- Samtidig er vi veldig aktive online, og utnytter alle online-markedskanaler til fulle. For oss er det en kombinasjon av katalog, online-kanaler og akkurat nå tv, som bygger helheten. Vi kombinerer gammelt og nytt, og ser at det fungerer bra, påpeker Sobin.

Vil skape opplevelser

Ut over hygienefaktorene som sikkerhet, brukervennlighet og gode betalingsløsninger, blir det stadig viktigere for Cellbes å skape en sterkere og tydeligere kundeopplevelse på nett i tiden fremover.

- For vår del handler det ikke så mye om å fokusere på rene funksjoner som sådan, men mye mer om å skape inspirasjon, brukervennlighet og forbedre den totale kundeopplevelsen, forteller Sobin.

- Produktpresentasjon er et satsingsområde, fremfor alt gjennom flere bilder enn vi kan ha i katalogen, men også catwalks på flere produkter. Catwalks er noe vi satser på, og noe vi etter hvert ønsker å ha på hele sortimentet.

Ut over dette ønsker man også å styrke leveringstilbudet ytterligere.

- Vi samarbeider med Mypack i dag, og er fornøyd med det. Men det er alltid positivt å gi kunden flere valgmuligheter, slik at de selv kan velge hvordan de får pakken levert, påpeker Sobin, som i dag kan tilby sine norske kunder tre ulike varemerker; Cellbes, Bubbleroom og siden forrige uke Halens.

- Halens forlot Norge på slutten av 80-tallet på grunn av sviktende lønnsomhet, nå er vi tilbake, og det føles veldig bra. Vi er opptatt av at våre varemerker skal komplementere hverandre, og konseptene er ulikt posisjonert med ulike målgrupper. Halens har et bredere sortiment og en annen mote, og komplementerer i motsetning til Cellbes også med andre kjente varemerker. Halens har vært etterspurt av norske kunder, og med Norge som et av våre satsingsområder føltes det selvsagt for oss å etablere konseptet der nå, avslutter Sobin.

FAKTA om Consortio Fashion Group:

Consortio Fashion Group AB er et av de ledende selskapene innen distansehandel i Norden, Baltikum og Sentral- og Øst-Europa.

Konsernet omfatter konseptene Bubbleroom, Cellbes, Halens og Discount24.

Omsetter for nærmere 1,3 milliarder SEK og har mer enn 400 ansatte.

Del artikkel: