Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Leken vinner av stor nettkåring

Ole Martin N. Evensmo

Brukerne av prissammenlikningstjenesten Prisjakt har kåret sine favorittbutikker. Se hvem som vant den prestisjefylte konkurransen!

ANNONSE

Brukerne av Prisjakt.no har kåret «Årets Butikk» blant de 1074 nettbutikkene som er registrert på deres nettside. De har også kåret vinnere i en rekke produktkategorier, samt «Årets Nykommer» og «Årets Kundeservice».

Sammenlagtvinner på tvers av kategorier og dermed «Årets Butikk 2014» ble leketøysbutikken Lekmer.no, eid av det svenske selskapet CDON Group. De ble også vinneren av «Årets Kundeservice» og vinner innen sin kategori «Leker, barn og baby».

- Hvis en ser på butikkstatisktikk for Lekmer på Prisjakt er det lett å se hvorfor kundene liker dem: Lekmer har konkurransedyktige priser på et bredt varesortiment. De har over 3000 brukeromtaler der snittomdømmet er på 9,17 av 10 stjerner. Lekmer.no er en verdig vinner av Årets Butikk, Prisjakt.no gratulerer, sier Carolina Appelqvist, Country Manager for Prisjakt i Norge i en pressemelding.

Lekmer vant «Årets Butikk» i sterk konkurranse med NetOnNet.no og Fjellsport.no som var vinnere i sine respektive kategorier.

Vinnere i de ulike produktkategoriene

  • Årets Butikk «Data og Mobil»: NetOnNet.no
  • Årets Butikk «Sport og fritid»: Fjellsport.no
  • Årets Butikk «Lyd og bilde»: Hi-Fi-klubben.no
  • Årets Butikk «Spill og spillkonsoller»: CDON.no
  • Årets Butikk «Hjem, hage og hvitevarer»: Kitchn.no
  • Årets Butikk «Skjønnhet, helse og livsstil»: Blush.no
  • Årets Butikk «Bil og garasje»: Skruvat.no

«Årets nykommer» ble for øvrig Klokkekongene.no.

Som en digresjon kan vi nevne at blant vinnerne er det ikke bare Lekmer.no som har svenske eiere. Også NetOnNet, CDON, Klokkekongene og Skruvat er svenskeide nettbutikker. Vel vitende om at Hifi-Klubben opprinnelig er et dansk konsept, så betyr det at kun Fjellsport, Kitchn og Blush er norske nettbutikker.

Slik foregikk avstemmingen: Fra 6.-30. november kunne medlemmer og besøkende på Prisjakt.no stemme på sine favorittbutikker. Nettbutikkene ble delt inn i ulike kategorier av Prisjakt basert på hvor stor andel av sortimentet sitt hver butikk hadde innenfor respektive kategorier, samt hvor stor andel av besøk fra Prisjakt butikkene hadde innenfor hver kategori gjennom året som har gått. Ingen jury har påvirket stemmene. Det har blitt avlagt flere tusen stemmer av folk som handler på nett. Butikker med et omdømmesnitt på over 9,1/10 og minst 10 omtaler, deltok i konkurransen om «Beste kundeservice». Nye butikker som kom inn på Prisjakt etter 15. oktober 2013, og hadde et omdømmesnitt på minst 7,5/10, samt minst 2 omtaler, deltok i konkurransen om «Årets nykommer».

Del artikkel: