– Det er kundene som velger når, hvor og hvordan de vil shoppe, sier KappAhls konsernsjef Johan Åberg i en pressemelding.
- KappAhl skal være tilgjengelig hele døgnet, alle dager, fortsetter Åberg.
KappAhls nettbutikk i Sverige har ifølge KappAhl hatt en svært positiv omsetningsutvikling siden starten 2011.
– I dag sjekker kundene stadig mer på nettet og forbereder sine kjøp før de handler, det fører til færre og kortere besøk i våre fysiske butikker. Dermed kreves det mer av KappAhl i form av tilgjengelighet og et tydelig konsept sier KappAhls markedsdirektør Joakim Holmstrand.
Enkelt å handle, døgnåpent og mer inspirasjon har vært fokusområder for utviklingen av de nye nettsidene. I tillegg er det lagt vekt på en moderne design og sikre og effektive løsninger, inkludert bedre søkemuligheter, bedre betalings- og fraktmuligheter og responsivt design slik at nettsidene også skal fungere godt på mobiltelefon og nettbrett.
– De nye nettsidene gir selskapet mer fleksibilitet og treffsikkerhet. For kundene handler det om at alt skal ha samme uttrykk, de skal kjenne seg igjen uansett om de er på Shop Online eller ute i en av våre butikker, sier Joakim Holmstrand.
KappAhl lanserer nå altså nettbutikk i Norge og Finland, og har hatt nettbutikk i Sverige siden 2011. I alle tre land har de også fysiske butikker. KappAhl har også fysiske butikker i Polen, neste år får også de nettbutikk.
– Målet vårt er å åpne Shop Online i flere av våre markeder. Neste lansering blir Polen i første halvår 2015, avslutter Johan Åberg.
(Foto: KappAhl)