Hele 76 prosentt sier betalt søk var den mest effektive måten å å drive salg til nettbutikken.
Og når respondentene skulle anbefale sine topp 3-favoritter, svarte hele 85 prosent av respondentene at betalt søk var en av de tre beste måtene å tiltrekke seg kunder. Her er hele topplisten:
- Betalt søk - 85 prosent
- Organisk søk - 41 prosent
- Affiliate markedsføring - 40 prosent
- Remarketing og retargeting markedsføring - 29 prosent
- E-post-markedsføring - 15 prosent
- Konkurranser - 10 prosent
- Behavioral target-annonser - 10 prosent
- Markedsplasser, offline-annonsering, sosiale medier og tekstannonser fikk alle mindre enn 10 prosent
19% av respondentene brukte mer enn halvparten av markedsbudsjettet sitt på betalt søk. 17 prosent brukte 41-50 prosent, 14 prosent brukte 31-40 prosent, 19 prosent brukte 21-30 prosent. 28 prosent brukte 20 prosent eller mindre.
Kilde: Paid search pays off in a bigger way for online retailers