ANNONSE

Nettbutikk åpner fysisk butikk på musikkfestival

Ole Martin N. Evensmo

Junkyard.no har inngått sponsoravtale med Hovefestivalen. Som en del av avtalen skal nettbutikken selge sine varer inne på festivalområde med egen pop-up-butikk.

ANNONSE

Festivalsommeren er i gang og Norges største musikkfestival arrangeres snart for åttende år på rad på Tromøya utenfor Arendal.

For første gang siden Junkyard.no ble lansert i 2009, går den svenskeeide nettbutikken Junkyard inn som offisiell klespartner på en festival. Under årets Hovefestival er det 2500 personer som bidrar som crew, frivillige og arrangører på forskjellige områder. Junkyard bistår disse med bekledning i forskjellige farger basert på tillitsverv.

- Det er utrolig gøy å ha gått inn i et samarbeid med Hove og få muligheten til å være representert på Norges største musikkfestival sier daglig leder Phillip Vogt i en pressemelding.

Nettbutikken kommer også til å være på plass med en pop-up-butikk under hele festivaluken. Her kan både mannlige og kvinnelige festivaldeltakerne kjøpe seneste festivalantrekk som blant annet hatter, solbriller og singlets. Butikken er en flyttbar container som dekker et område på hele 32,4 kvadratmeter når tregulvet i front av inngangen er plassert ut.

For de som ikke kjenner til Junkyard så selger de klær, sko og andre produkter for de som liker skateboard, snowboard, wakeboard og motorcross. Selskapet ble etablert i Sverige i 2002 og etablerte altså en egen norsk nettbutikk i 2009.

(Foto: @ Hovefestivalen /  Lisens CC-BY-3.0 )

Del artikkel: