Det betyr at den danskeide nettbutikken nesten doblet omsetningen i Norge. Også totalt sett gjorde Miinto det bra i 2013. Totalt endte salget på 250 millioner danske kroner fordelt på Norge, Sverige, Danmark, Nederland og Spania. Totalt økte omsetningen med 60 prosent sammenliknet med året før.
- Det er svært fornøyd med det norske markedet og kjøpesterke nordmenn. Gjennomsnittlig ordreverdi er nesten dobbelt så høy i Norge som i Danmark. På trafikk og antall ordre er det derimot små forskjeller, sier Jake Petersen som er partner i Miinto og leder deres norske nettbutikk Miinto.no i en kommentar til Netthandel.no.
Også 2014 har startet godt for Miinto.no. I årets første kvartal økte omsetningen med 48 prosent mot rekordåret 2013.
For de som ikke kjenner Miinto så er det en nettbutikk som lar fysiske butikker selge sine klær og sko gjennom deres nettside, hvilket betyr at Miinto fungerer som en markedsplass. Totalt har Miinto i Norge inngått et samarbeid med 380 aktive butikker og 20-30 nye på vei inn.
- Med Miintos erfaring med netthandel og butikkenes fysiske butikker har vi en god kombinasjon. Vi har gjort showrooming til noe positivt. For vår butikker er det ikke så farlig om kundene bare prøver varene i butikk og ikke handler. De handler i stedet på Miinto når de kommer hjem og butikken mister dermed ikke kundene. Vi er nettets Robin Hood som hjelper de fysiske butikkene å ta opp kampen mot de store utenlandske nettbutikkene, smiler Petersen.
Selskapet tjener enn så lenge lite penger, men resultatutviklingen er i henhold til planen, røper Petersen.
(Foto: Miinto)