I høst lanserte Kicks nettbutikk i Norge som ifølge Kicks "raskt ble en stor suksess". Suksessen forklares med raske, tollfrie leveranser (varene sendes innen 24 timer), et komplett sortiment fra alle merkevarer på lager, gratis vareprøver ved hver ordre og gratis leveranser til nærmeste Kicks-butikk.
Nå satser kosmetikkjeden på å føre fysisk butikk og nettbutikk tettere sammen ved hjelp av iPad i butikk, slik som Stormberg også planlegger å gjøre.
Løsningen med iPad ble introdusert i 2013 i de svenske Kicks-butikkene, der enkelte butikker i 2013 hadde mer enn 5% av sin omsetning via iPads i butikkene.
Nå kommer konseptet altså også til de norske butikkene. Målet er at ingen produkter lenger skal være utsolgt eller ha en smal distribusjon i kjeden. Nå skal Kicks dermed få hele sitt vareutvalg bestående av 200 merker og ca 16 000 produkter tilgjengelig i alle fysiske butikker.
- Ipads i butikk gjør det mulig å kombinere det beste av to verdener – personlig veiledning fra skjønnhetseksperter in-store og det unike utvalget og tilgjengeligheten e-handelen har, sier Zrinka Wergeland som er markedssjef for Kicks i Norge i en pressemelding.
Ønsker ikke kunden å handle på nett, kan vedkommende nå likevel få tilgang til utvalget i nettbutikken og få betale i butikkassen som ved et vanlig kjøp. Kunden betaler for både de fysiske produktene og netthandelsproduktene i butikkens kasse, mens varene derimot leveres todelt. Kunden får med seg de fysiske produktene vedkommende har handlet hjem i posen, mens netthandelsproduktene kommer direkte hjem til postkassen innen 2-5 dager.
Kicks består av totalt 241 butikker i Norden, hvorav 143 ligger i Sverige, 16 i Finland og 82 i Norge.
(Illustrasjonsfoto: Kicks)