Byrået Ateles og Gresvig Retail Group som eier Gmax-kjeden startet prosjektet i september. Ny og oppdatert nettbutikk var klar i midten av desember.
Gmax valgte å bytte ut sin EPiServer-løsning med Magento. Løsningen er integrert både med butikkdatasystemet, Product Information Management-systemet og med nødvendige betalings- og logistikkleverandører.
Ateles som tidligere har levert nettbutikker til selskaper som Gina Tricot og Felleskjøpet, er ikke overraskende godt fornøyd med den rekordraske relanseringen. Sverre Øier som er Country Manager i Ateles Consulting gir honnør til både egne medarbeidere og Magento.
- At vi har klart å utvikle en slik omfattende løsning med så kort time-to-market viser ikke bare den kompetansen våre ansatte har, men også kraften i å arbeide med Magento som standardplattform.
Målet er at Gresvig nå kan på en enklere og mer fleksibel måte kan arbeide med innhold til netthandelen. I tillegg har nettbutikken responsivt design slik at den tilpasser seg mobiltelefon og nettbrett.
- Vi vet at vi hadde urimelig høye krav til denne leveransen, men Ateles har levert, både på tid og kvalitet. Leveransen består av helhetsløsning med mange avanserte integrasjoner, så nå har vi meget gode forutsetninger for å kunne møte et krevende markedet og vokse med høyere lønnsomhet, sier Kjetil Løken som er markedsdirektør i Gresvig Retail Group AS i en pressemelding.
Andre samarbeidspartnere i prosjektet var byråene Synlighet og Conversionista.