Det finnes nå en rekke nettsider som gjør det mulig for forbrukerne å spare mye penger når de handler på nett. Det eneste man må ha, er en spesiell kode som man legger inn i nettbutikken når man skal betale. Stadig flere forbrukere trykker konseptet til sitt bryst. Rabattkoder tilbys blant annet av nettbutikker som Zalando, CDON, Ellos, La Redoute, Hennes & Mauritz, MPX, Blush, Lensway, Nelly, My Wardrobe og Jollyroom, men også reiseselskaper som Hotels.com og Expedia.no.
- Bruken av rabattkoder har økt vanvittig den siste tiden, sier daglig leder i rabattkodesiden littbilligere.no Dan Petter Jacobsen til Nettavisen NA24.
Nettavisen som eier NA24.no, er selv eier av en av landets rabattkodesider, 24.no. De er imidlertid ikke alene i markedet. Listen over nettsider som tilbyr rabattkoder er lang:
- Barerabatter.no
- CupoNation
- Littbilligere.no
- Rabatt24.no
- Rabattweb.no
- Rabattkodesiden.com
- Jenterabatt.no
- Kupongkode.com
- Rabatt365
- 24.no
Nettavisen NA24 viser til en undersøkelse som viser at særlig forbrukere mellom 23 og 31 år er de som er flinkest til å bruke rabattkoder når de handler på nett. I undersøkelsen svarer også 66 prosent av de som har brukt rabattkoder, at dette er noe de også ønsker å bruke i fremtiden.
Jacobsen i Littbilligere.no tror bruken bare vil øke.
- Stadig flere nettbutikker i Norge tar aktivt i bruk rabattkoder for å markedsføre et enkelt produkt eller i forbindelse med kampanjer. Vi ser spesielt økt bruk av rabattkoder rundt 17. mai, Morsdag, Valentines day, julehandel og ikke minst den kjente Black Friday, sier Jacobsen til NA24.