Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

- Vanvittig vekst

- Vanvittig vekst
Foto: Yayimages
Ole Martin N. Evensmo

Bruken av rabattkoder i Norge har økt betraktelig den siste tiden. Det hevder daglig leder hos Littbilligere.no.

ANNONSE

Det finnes nå en rekke nettsider som gjør det mulig for forbrukerne å spare mye penger når de handler på nett. Det eneste man må ha, er en spesiell kode som man legger inn i nettbutikken når man skal betale. Stadig flere forbrukere trykker konseptet til sitt bryst. Rabattkoder tilbys blant annet av nettbutikker som Zalando, CDON, Ellos, La Redoute, Hennes & Mauritz, MPX, Blush, Lensway, Nelly, My Wardrobe og Jollyroom, men også reiseselskaper som Hotels.com og Expedia.no.

- Bruken av rabattkoder har økt vanvittig den siste tiden, sier daglig leder i rabattkodesiden littbilligere.no Dan Petter Jacobsen til Nettavisen NA24.

Nettavisen som eier NA24.no, er selv eier av en av landets rabattkodesider, 24.no. De er imidlertid ikke alene i markedet. Listen over nettsider som tilbyr rabattkoder er lang:

  • Barerabatter.no
  • CupoNation
  • Littbilligere.no
  • Rabatt24.no
  • Rabattweb.no
  • Rabattkodesiden.com
  • Jenterabatt.no
  • Kupongkode.com
  • Rabatt365
  • 24.no

Nettavisen NA24 viser til en undersøkelse som viser at særlig forbrukere mellom 23 og 31 år er de som er flinkest til å bruke rabattkoder når de handler på nett. I undersøkelsen svarer også 66 prosent av de som har brukt rabattkoder, at dette er noe de også ønsker å bruke i fremtiden.

Jacobsen i Littbilligere.no tror bruken bare vil øke.

- Stadig flere nettbutikker i Norge tar aktivt i bruk rabattkoder for å markedsføre et enkelt produkt eller i forbindelse med kampanjer. Vi ser spesielt økt bruk av rabattkoder rundt 17. mai, Morsdag, Valentines day, julehandel og ikke minst den kjente Black Friday, sier Jacobsen til NA24.


Littbilligere.no

Littbilligere.no

Del artikkel: