Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Her er leverandøren som skal løfte luksusmerkene

Nordisk moteselskap solgt for rundt 650 millioner kroner - Louis Vuitton-sjefen inn på eiersiden
therese.karlsrud.haugen
therese@ehandel.com

Satser globalt.

ANNONSE

Både GANNI og Acne Studios, som begge er luksuriøse motemerker, skal i takt med sine globale ekspansjoner nå sikre seg sømløse og personlige handleopplevelser på tvers av sine kanaler.

I den forbindelse får de hjelp av den internasjonale betalingsleverandøren Adyen, som skal håndtere betalingene i selskapenes fysiske butikker og nettbutikker.

GANNI er ekstremt fokusert på kundeopplevelser. For å sikre at kundene får en personlig og tilfredsstillende opplevelse i alle kanaler, trenger vi et skalerbart oppsett som lar oss møte kundenes krav og opprettholde vekst samtidig. Adyen er en naturlig samarbeidspartner for oss, noe deres lange erfaring med kunder i detaljhandelen er bevis på, sier Nicolaj Reffstrup, grunnlegger av GANNI, i en pressemelding.

GANNI er representert gjennom over 400 forhandlere, samt gjennom 25 konseptbutikker i hele Europa og USA, og har flere butikker og markeder i horisonten.

"Personlige opplevelser belønnes"

Acne Studios finnes på sin side i både Nord-Amerika, Asia, Australia og Europa, og håper nå å integrere kundeinnsikt fra salg på nett med salget i fysiske butikker for mer personaliserte kundereiser.

I tillegg skal samarbeidet med Adyen gjøre det enklere for dem å legge inn lokale betalingsmetoder på nett og i butikk.

Forventningene som kundene har endrer seg stadig i detaljhandelen, og de stiller høyere og høyere krav til bekvemmelighet, kontekst og kontroll i alle ledd av kundereisen. Det er også mindre toleranse for lange køer og friksjon ved kassen. Samtidig belønner kunder merker som skaper personlige og konsekvente opplevelser med høyere forbruk og sterkere lojalitet. Adyen og Acne Studios deler en klar ambisjon om å skyve grensene for fysisk og digital handel, og således tilby mer tilfredsstillende kundereiser, sier Roelant Prins, CCO i Adyen, i en pressemelding. 

Del artikkel: