ANNONSE

Amazon tar steget inn på TikTok: "En del av opplevelsen"

E-handelsgiganten omfavner TikTok.
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

TikToks satsing på netthandel blir stadig mer seriøs. TikTok Shop, som det kalles, har raskt vokst i USA og rapporteres nå å være på vei til å lanseres i Spania og Irland senere i år.

Nå har Amazon og TikTok inngått et partnerskap rundt netthandel i det sosiale nettverket.

Brukere kan nå sømløst oppdage og kjøpe sine favorittprodukter fra Amazon direkte i TikTok-appen. Denne shoppingopplevelsen drives av Amazon gjennom annonser som plasseres på TikTok, og gjør det mulig for brukere å fullføre produktkjøp med Amazon i TikToks eget miljø, skriver selskapet.

Amazon trer altså inn i TikTok-verdenen, og de to gigantene har åpenbart kommet frem til en lukrativ avtale. E-handelsgiganten lar nå kunder lenke sin Amazon-konto til sin TikTok-konto, og dermed muliggjøre smidige kjøp i appen.

Produkter fra Amazon vil vises i brukernes feed, og det skal være veldig enkelt å klikke dem hjem uten å forlate TikTok-appen.

Kunder som velger å lenke sine kontoer i USA, vil se sanntidspriser, informasjon om Prime, leveringsestimater og produktdetaljer på utvalgte Amazon-annonser i TikTok som en del av opplevelsen, sier en talsperson for Amazon.

Dette samarbeidet er selvsagt bra for TikTok i USA, hvor Amazon står for en stor del av netthandelen i landet, men kan sannsynligvis også hjelpe når selskapet ruller ut TikTok Shop i Europa.

Del artikkel: