Det er nå drøye to år siden Posten lanserte AMOI – den digitale markedsplassen for lokale faghandlere. Godt etablert i både Oslo og Stockholm skrev vi nylig om hvordan konseptet har gjort suksess i det svenske markedet. Der har konseptet nemlig doblet antallet tilknyttede butikker hittil i år samt økt ordreantallet betraktelig mot fjoråret.
De samme trendene synes i det norske markedet. Hele Norges befolkning kan nå bestille et utvalg av av produktene på markedsplassen og stadig flere butikker tilknyttes AMOI.
Pressesjef i Posten, Kenneth Pettersen, forteller blant annet at antallet butikker tilknyttet markedsplassen har økt når vi spør hvordan det går med satsingen her til lands.
Det er et litt levende bilde som stadig endrer seg, men akkurat nå er det 85 butikker. I går gikk vi live med Kolonihagen og med det bredder vi ut tilbudet ytterligere, spesielt for de som er glade i økologiske kvalitetsprodukter, slik at enda flere kan handle middagen direkte på AMOI, sier Pettersen til Ehandel.
For resten av året handler det om å dyrke den gode kundeopplevelsen – som jo krever både effektivitet, kvalitet og god tilgjengelighet.
Vi fokuserer veldig mye på å skape en god kundeopplevelse, så det handler om å både gjøre selve tjenesten bedre men også å utvide leveranseområdene, få inn flere partnere og utvide produkttilbud – slik at flere kan ta del i det beste som Oslo har å tilby. Som et eksempel på dette arbeidet har vi nå med oss 19 partnere fra Oslo som har 1000 produkter som kan leveres til hele Norge.
LES OGSÅ: Postens markedsplass gjør suksess: "Truffet en nerve i markedet"
LES OGSÅ: Rekordårene er over – Posten ned 521 millioner mot fjoråret