I en pressemelding forteller Apotek1 at Linda Erlingsen trer inn i rollen som markedssjef i Norges største apotekkjede, samtidig som det kommersielle laget skal styrkes.
Erlingsen har tidligere erfaring som markedssjef i perioden 2016 til 2019 da hun jobbet for kjedekonseptene Vita og Vita Exclusive.
Hun er nå inne i sin andre periode i Apotek1 hvor hun har jobbet som leder for egne merkevarer.
Med Lindas bakgrunn og erfaring vil hun tilføre verdifull innsikt og ekspertise i arbeidet med å styrke vår posisjon i markedet. Hun har både erfaringen, kompetansen og engasjementet som kreves for å tre inn i en slik rolle, sier Kommersiell direktør Mette Yttervik.
Styrker markedsavdelingen ytterligere
Med seg på laget får Erlingesen et markedsteamet bestående av tolv dedikerte markedshoder med ansvar for innholdsstrategi- og produksjon, merkevarebygging, kundereise- og kundelojalitet, medieplanlegging, digital markedsføring, nyhetsbrev, sosiale medier, innsikt og analyse.
Som en del av en større kommersiell satsning har Apotek1 valgt å samkjøre kategori- og markedsavdelingen til en større avdeling for å få en mer helhetlig forståelse av kundens behov og preferanser. Et innholdsteam skal også styrke avdelingen ytterligere.
Fokuset det neste året blir å bygge et lag som spiller hverandre gode og jobber sammen for å nå våre felles mål. På lengre sikt håper jeg å kunne utfordre, engasjere og bidra til å ta Apotek 1 inn i fremtiden, sier Erlingsen.
Erlingsens hovedoppgaver fremover går ut på å lede markedsteamet, utvikle strategi- og markedsplaner og følge med på hva som rører seg i et marked som stadig er i endring.
Jeg er heldig som har med meg et team med svært dyktige spesialister innenfor de ulike fagområdene, og gleder meg enormt til å jobbe med denne dyktige gjengen, sier Erlingsen.