Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.

SPONSET INNHOLD

Endelig Black Week og juleshopping - blir det svarte eller røde tall til slutt?

Det er flere faktorer som pĂ¥virker utfallet pĂ¥ siste linje; marginer vs volum, leverandørfinansiering, kampanjevarighet og selvfølgelig valg av sortiment og prissetting. Valget av strategi avhenger av hva man ønsker Ă¥ oppnĂ¥, men i disse tider ser det ut til at fortjeneste sannsynligvis spiser omsetning til frokost.

I intensive perioder vet vi at en blanding av kampanjer og dynamiske priser er mest effektivt og holder samtidig merket sterkt pĂ¥ lang sikt.

Ved Ă¥ overvĂ¥ke konkurrentenes priser pĂ¥ deres nettsteder parallelt med prisene pĂ¥ sammenligningssider, kan du justere prisene dine valgfritt flere ganger om dagen og opprette unike tilpassede prislistene for ulike salgskanaler, for eksempel nettsted, butikk, Google eller pris sammenligningssider.

Ved Ă¥ velge riktig sortiment Ă¥ jobbe med, vil de dynamisk prissatte produktene "overtreffe" kampanjeproduktene bĂ¥de innen salg og marginutvikling. Avhengig av hvor lenge kampanjeperioden varer, vil resultatene variere.

"Et mønster vi ser er at de som samarbeider gjennom hele kjeden; fra innkjøp, sortiment, markedsføring og salg, ofte oppnĂ¥r resultater som overgĂ¥r forventningene," sier Jan Tallroth hos Priceindx og fortsetter:

"Vi har lang erfaring med Ă¥ fungere som rĂ¥dgivere for pristeamet, og med vĂ¥r erfaring og verktøy blir strategi til konkret handling med kontrollert vekst som resultat."

Noen klassiske prissettningsstrategier;

Fokus pĂ¥ populære KVI-er

VĂ¥re regler kan ta utgangspunkt i popularitetsrangering pĂ¥ for eksempel Google eller basert pĂ¥ kundeanalyser. De mest etterspurte produktene prissettes for Ă¥ tiltrekke seg kunder til Ă¥ kjøpe mer. Denne strategien er en smart mĂ¥te Ă¥ prissette produkter pĂ¥, siden forskjellige rabatter kan brukes samtidig som lønnsomheten pĂ¥ den totale kvitteringen opprettholdes. I tillegg genererer det mange nye kunder til CRM.

Laveste pris eller delt laveste posisjon

Ă… holde bare titusenvis av produkter til konkurransedyktige priser er en stor utfordring, vi gir disse mulighetene med automatisk prissetting basert pĂ¥ regler som blant annet styres av marginnivĂ¥er, lageromsetning og forhold til konkurrentenes kampanjer og lagerstatus. Reglene medfører automatisk en prisøkning pĂ¥ 8-10% av sortimentet i longtail som man ikke har klart Ă¥ overvĂ¥ke og som har hengt etter ved prisøkninger.

Følg oss for tips, case og innsikt om kontrollert vekst.

https://www.linkedin.com/company/priceindx

Priceindx-dashboard tilpasses etter dine behov, og du kan velge mellom overordnede relevante visninger, varsler eller filtrere ned til kategori eller sku, grafer, analyser og prognoser, alt nedlastbart for dypere behandling.

Priceindx har utviklet et fullservice-tilbud som gir netthandlere konkurrentovervĂ¥king, sortimentsstrategier, dynamisk prissetting og forretningsstrategi.

Handelens komplette produktsortiment (inkludert private merker) matches mot utvalgte konkurrenter, handelssteder og pris sammenligningssider. Resultatet er datadrevne innsikter for Ă¥ analysere konkurrenter, kuratere sortiment og anvende dynamiske prisregler basert pĂ¥ forretningsstrategi.

Forretningsfordelen muliggjør kontrollert vekst eller fortjeneste ved hjelp av smarte regler basert pĂ¥ en rekke forutsetninger, for eksempel prisposisjon, margin, lageromsetning, kampanjer, popularitetsrangering, kurvstartere. Med historiske data implementeres AI-regler basert pĂ¥ maskinlæring.

Ă˜nsker du Ă¥ diskutere sortiment eller prissettningsstrategier, eller fĂ¥ en gratis testperiode, kontakt oss pĂ¥ https://priceindx.com/contact/

 

Del artikkel: