7-Elevens butikker i Norge står fremfor en real oppgradering. Butikken i Storgata i Oslo blir en pilot og hvordan dens nye layout og produktsortiment skal avgjøre videreutviklingen av kjedens butikker i resten av landet.
Torsdag denne uka åpnet det nye konseptet og førstkommende lørdag er det planlagt for en storslått, offisiell åpning.
Vi jobber hele tiden med å bane vei for fremtidens convenience-bransje, og har i det nye konseptet lagt vekt på å skape bedre kundeopplevelser tilpasset bylivet i Oslo. Dette inkluderer økt fokus på gode matopplevelser, flere sitteplasser, spennende samarbeidspartnere og et mer bærekraftig tilbud som vi er helt sikre på at kundene kommer til å elske, sier AnnaMaria Carnemark, administrerende direktør i Reitan Convenience Norway, i en pressemelding.
Blant de nye samarbeidspartnerne finner vi den lokale og svært populære donut-aktøren Talormade, som i skrivende stund har over 34 000 følgere på Instagram. De annonserte tidligere denne uken at man ville legge ned kaféer og kun beholde én – hvilket betyr at samarbeidet med Reitan-eide 7-Eleven vil bety desto mer.
Bærekraft, trender og merch
Et økt fokus på bærekraft skal dessuten gjøre butikkene mer attraktive overfor kundene. Et av satsingsområdene i utviklingen av de nye butikkene er derfor et samarbeid med kaffeprosjektet Lykke Kaffegårdar, i tillegg til sunnere og grønnere alternativer til mat på farta. Salater fra konseptet Palett, utviklet av influenser og ernæringsrådgiver Emilie Nereng, blir også å finne i sortimentet.
Som et ytterligere forsøk på å følge trender og lokke inn forbrukere som haster forbi i Storgata har 7-Eleven utviklet eget merchandise bestående av tennissokker, hoodies og bøttehatter med butikkens farger og logo.