ANNONSE

Åpner unik butikk med vellykket nytt konsept: "Vært en ubetinget suksess"

Foto: Kid Interiør
Den fysiske butikken er fortsatt et viktig møtested, sier regionlederen.
Linn Adine Andersen

I begynnelsen av juni står det klart for åpningen av nok en Kid Interiør-butikk – men denne er ikke som de resterende 150+ butikkene i resten av landet.

Interiørkjedens konsept Kid Extended har nemlig ført til at flere kunder både besøker butikkene deres, men også klikker hjem flere varer i nettbutikken. I første kvartal i år økte Kid Interiør omsetningen med 13,4 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, og nettbutikkens vekst lød hele 33,3 prosent i samme periode.

LES OGSÅ: Netthandel og større butikker løfter Kid: "Har økt våre ambisjoner"

Kid Extended får mye av skryten for denne veksten. Konseptet inkluderer større møbler som senger, sofaer og utemøbler. Og nettopp disse varene får mer gulvplass når Kid Interiør gjenåpnet sin butikk på Grini Næringspark i Bærum den 6. juni.

Satsingen har vært en ubetinget suksess, og vi har stor tro på møbel-konseptet som har bidratt til sterk vekst både i butikk og på nett. Flere Extended-butikker er på gang – og nå åpnes altså den første butikken med mer enn halvparten av butikkarealet avsatt til møbelavdeling på Grini, sier Anders Fjeld, CEO i Kid ASA, i en pressemelding.

"Fortsatt et viktig møtested"

Butikken på Grini blir altså en av kjedens største i Norge, med sine 1400 kvadratmeter. Uten unntak skal alle produkter kundene finner i nettbutikken skal også være tilgjengelig i denne butikken.

Therese Nilsson, regionleder i Kid Interiør, forteller at kjeden har sterkt fokus på å kutte fordyrende mellomledd, hvilket gir konkurransedyktige priser og utvalg. Nå gleder hun seg til å ta imot besøkende på åpningsfesten neste uke.

Den fysiske butikken er fortsatt et viktig møtested, og vi satser fullt på å gjøre butikkopplevelsen enda bedre. Den nyoppussede Kid-butikken på Grini er intet unntak, sier Nilsson.

Del artikkel: