Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Åpner varehus nummer 40 i Norge – “styrker varemerket ytterligere”

Karl-Johan Blank, Julas eier.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Storåpning denne uka.

ANNONSE

Jula har ved flere anledninger fortalt hvor viktig det er for dem å alltid gå videre, å ekspandere. Senest i fjor høst lanserte kjeden i Østerrike. Butikker i Tyskland og e-handel i Finland følger denne våren.

Men, førstkommende torsdag er det i Norge det skjer. Jula åpner den 25.mai varehus nummer 40 i Norge – denne gangen på Grini Næringspark i Oslo.

Det føles godt å åpne varehus på Grini, og i september åpner vi også på Alna. Det innebærer at vi nå styrker Julas nærvær ytterligere i den viktige Oslo-regionen, sier Johnny Albøge, Julas landssjef i Norge.

Ser man på alle Julas varehus blir dette nummer 126 i rekken. Varehuset teller 2790 kvadratmeter og 15 000 artikler skal være å finne på butikkhyllene, hvor 20 medarbeidere skal holde styr og orden på både varer og forhåpentligvis et drøss av kunder.

Plasseringen, som er på et allerede veletablert handelsområde, er nøye gjennomtenkt.

Grini Næringspark passer perfekt for Jula. Handel fostrer handel, og vi er overbeviste om at Julas nye varehus på Grini vil bli en god etablering for oss, sier Albøge.

"Populært på det norske markedet"

Som nevnt har kjeden tidligere lagt stor vekt på at ekspansjon er viktig for dem.

At vi fortsetter å etablere varehus og utvikle handelen for kundene våre, viser en styrke i Julas organisasjon og tilbud, sier Albøge.

Dette sier også Julas eier, Karl-Johan Blank, seg enig i. Han peker på hvordan det første varehuset i Norge åpnet i Trondheim i 2008, og at det nå følger to splitter nye varehus på først Grini Næringspark, deretter Alna i september.

Det er utrolig gøy og føles veldig bra at Jula er populært på det norske markedet, og at konseptet vårt blir verdsatt av kundene. Samtidig er det vanskelig å få tak i gode beliggenheter i Osloregionen. At vi nå åpner på to attraktive steder i 2023, føles veldig bra og styrker varemerket vårt ytterligere i Norge, sier Karl-Johan Blank.

Del artikkel: