Transport- og logisitikkbransjen har ogsÃ¥ vært under en revolusjon nÃ¥r det kommer til tekniske løsninger de siste Ã¥rene, og utviklingen skal ikke ha blitt et unntak i fjor.Â
En utvikling som trolig vil fortsette Ã¥ øke er levering pÃ¥ forbrukernes vilkÃ¥r, i takt med netthandelens vekst, mener transportselskapet Best Transport.Â
Samme-dag-leveranser
Best Transport har siden 1976 tilbudt transportløsninger til smÃ¥ og store selskaper. Deres visjon er Ã¥ bli ledende i Norden, og har foreløpig virksomhet bÃ¥de i Norge, Sverige og Danmark.Â
- Vi stÃ¥r fremfor et spennende Ã¥r innen transport- og logistikkbransjen. Med en omverden som blir mer følsom for nye trender trenger vi som transportselskap stadig Ã¥ utvikle vÃ¥re leveransetjenester med innovative løsninger. Under 2018 har fokuset ligget pÃ¥ samme-dag-leveranser og mulighet for leveranser utenfor hverdager, sier Night i en pressemelding.Â
Ã…rets fire trenderÂ
Med Best sin ekspertise om bransjen spÃ¥r selskapet nÃ¥ hvilke trender som kan forventes i transport- og logistikkbransjen dette Ã¥ret.Â
- Under 2019 kommer vi til å fortsette å jobbe med fleksible og innovative løsninger og vi kommer til å kombinere vår store erfaring innen budbransjen med ytterligere satsninger på teknologi-siden, sier Knight.
1. Samme-dag-leveranser. Etterspørselen etter raskere og mer fleksible leveranser, som samme-dag-leveranser vil fortsette Ã¥ øke. Som følger av dette vil trolig populariteten til selskapets elektriske sykkel, Cargobikes stige. Denne er foreløpig bare tilgjengelig i Sverige.Â
2. Hjemlevering av større pakker. Best Transport forventer ogsÃ¥ en revolusjonen nÃ¥r det kommer til hjemlevering av større pakker, som er et omrÃ¥de de mener ha stÃ¥tt pÃ¥ stedet hvil lenge.Â
3. Digitale låser og bokser. En økning i mer fleksible leveranseløsninger, som digitale låser og bokser. Det at forbrukerene kan hente leveranser når, hvor og hvordan de vil, vil bli en selvfølge for alle, mener Best.
4. Fortsatt butikkdød. Selskapet tror ogsÃ¥ butikkdøden vil eskalere, pÃ¥ grunn av den voksende netthandelen og behovet for raskere leveranser. Leketøy- og elektronikkbransjen er trolig de som vil slite mest.Â