Forrige fredag var fjerde gangen den stor mote- og livsstilsplattformen Zalando deltok på på Black Friday. Under årets store salgsdag ble det gjort over to millioner ordrer i deres nettbutikk, noe som vil si det dobbelte av fjorårets resultat. På det høyeste skal det da ha blitt solgt 4200 ordre per minutt.
- Zalandos forberedelser til Black Friday 2018 begynte umiddelbart etter Cyber Week 2017. Med sterke resultater på tvers av alle markeder har vi gjennomført en vellykket Cyber Week og levert en all-time-high Black Friday, forteller Moritz Hahn som er Senior Vice President for kommersiell virksomhet i Zalando Mote.
220 000 nye kunder
I løpet av Black Friday og Cyber Week fikk de også 220 000 nye kunder mot fjorårets resultat på 100 000 nye kunder.
- Dette er ikke bare en viktig dag for våre kunder, men Black Friday tillater oss å teste vår teknologi og infrastruktur, samt å bedømme mulighet og behov for videre vekst. Jeg er stolt av hva vi har klart å få til som et team, og jeg ser frem til å bygge videre på dette i fremtiden.