6410 kvadratmeter butikk fordelt over fem etasjer midt i hjertet av New York er hva den amerikanske sportskjempen Nike planlegger å åpne om et års tid, skriver selskapet på sin egen hjemmeisde.
Byens sporty puls bestemmer varene
Hyperlive, Nikes nyeste retail-konsept som er en komprimert småskala-løsning av en butikk, vil sette sitt preg på etasjen på gateplan.
Her vil algoritmer og data, basert på byens til en hver tid rådende sporty puls, i stor grad bestemme hva som skal tilgjengeliggjøres av varer for kundene.
I denne avdelingen blir det også satt opp flere kundeskap for enkelt å kunne hente og returnere nettkjøpte varer.
Hyperlive-avdelingen vil også kunne tilby en egen «Sneakers Bar» hvor ansatte er tilgjengelig med sine stilråd.
Bare medlemmer på toppen
Toppetasjen gjøres litt mer eksklusiv og er bare tilgjengelig for NikePlus-medlemmer, som tilbys flere produkter enn kundene som bare har adgang til fire av butikkens fem etasjer.
Medlemmene kan blant annet bestille tid med en Nike-ekspert som bare følger én person gjennom handlerunden.
I tillegg vil kundene som sjekker inn i femte etasje få pushvarsler på gode tilbud - alt basert på egen smak og tidligere historikk hos Nike.
Og bruker du telefonen i butikken, og for eksempel scanner et par sko, får du umiddelbart vite om butikken har skoene i din størrelse og farge tilgjengelig i butikken.
NikePlus-kundene trenger heller ikke å måtte frykte å stå i kassakø.
Via Nike-appen kan de enkelt gjøre opp for seg og gå ut av butikken.