Servicemail er Nordens ledende aktør innen såkalt "shopping cart recovery". De leverer en teknisk løsning som brukes av en rekke store og mellomstore selskaper i Norden, inkludert Komplett.no, Mpx.no, Blivakker.no, Blush.no, Miinto.no og mange flere. De har flere produkter i sin portefølje, men det mest kjente er at de sender en e-post til kunder som av en eller annen grunn har forlatt handlekurven og forteller dem at de når som helst kan komme tilbake å fullføre ordren.
7 av 10 avbryter handelen
Nesten 7 av 10 av de som handler på nett avbryter sin bestilling. Dette tallet viser en stigende trend så langt i 2014.
Mellom 11:00 og 12:00
De fleste frafall skjer mellom 11:00 og 12:00. Frafall skjer hyppigst på torsdager.
56% av alle som mottar mailen åpner den
Over halvparten av våre servicemails blir åpnet og de blir i gjennomsnitt åpnet 3 ganger.
17,5% klikker i eposten
Gjennomsnittlig 17,5% av de som mottar og åpner en servicemail klikker seg tilbake til den siden de forlot.
1 av 3 gjennomfører kjøpet
Gjennomsnittlig 34,54% av de som klikker i mailen gjennomfører kjøpet sitt.
Hver eneste servicemail er verdt Kr.143,97
Gjennomsnittlig generer hver eneste sendte servicemail Kr.143,97 i omsetning for våre kunder.
Servicemail øker den totalt ordre verdien
Den gjennomsnittlige ordreverdien på et kjøp som Servicemail Nordic henter tilbake er 48,53% høyere enn direkte salget i våre kunder sin nettbutikk.
Vi gjør oppmerksom på at dette er et kommersielt bidrag. Artikkelen er skrevet for vår partner Servicemail Nordic.