- Å lansere en e-handel i Norge er et naturlig neste steg for oss. Vi ser en stor etterspørsel etter kvalitetsprodukter til kjøkken og hjem. Vi er sikre på at vi har en plass å fylle på det norske markedet. Vårt fokus på inspirasjon og vår merverdi i form av tjenester og innhold gir oss en bra grunn å stå på, sier Johan Junehed, administrerende direktør i Cervera, i en pressemelding.
Lanseringen i Norge er et ledd i Cerveras digitale satsing med fokus på å møte samtidens krav innen retail. Tidligere har Cervera introdusert digitale bestillingsskjermer som gir kunden tilgang til hele onlinesortimentet fra de fysiske butikkene, samt mulighet til å reservere varer via nettbutikken som kan hentes i butikk innen to timer. De tilbyr flere ulike leveringsmåter fra e-handel, både hjemlevering og til butikk. I Sverige kan de i Stor-Stockholm tilby mulighet til leveranse innen en time via tjenesten Urb-it.
- Vårt viktigste oppdrag er å være på tå hev og møte kunden når og hvor den vil. Kundereisen ser i dag helt annerledes ut enn for bare et par år siden. Du skal kunne handle hos oss og få dine varer levert på den måten som passer deg, uansett om du handler i butikk, på e-handel eller utenfor vårt lands grenser. De seneste årene har vi tatt mange viktige steg innen digital- og omnikanalsalg, og vi ligger langt fram i utviklingen, avslutter Junehed i pressemeldingen.
Kjeden eies i dag av investeringsselskapet Accent Equity.
Det svenske selskapet Kitchentime som driver innen samme segment etablerte seg også nylig på det norske markedet, der Cervero nå kommer inn som en ny aktør.