Deres første slagord var "We've got the gear - just add nature" og selskapet fikk dermed navnet Addnature.
Addnature ble grunnlagt i 2000 i Sverige. I 2004 åpnet de sin første fysiske friluftsbutikk i sentrum av Stockholm og tre år senere åpnet de sin andre butikk, og i 2012 åpnet de barnebutikken Addnature Kids. Addnature finnes i dag i Sverige, Norge, Finland, Polen og Italia.
Våren 2013 tok Addnature sine første steg mot en mer offensiv vekst. I samarbeid med tyske Internetstores inkluderte de sykler i sitt produktsortiment.
Internetstores AG eier friluftsbutikken Addnature, sykkelbutikken Bikester og en rekke andre sportsbutikker på nett. De eies igjen av bl.a. EQT. Det ryktes at de ønsker å selge seg ut av selskapet. Prislapp? 2 milliarder svenske kroner. Totalt omsatte konsernet for 1,9 milliarder svenske kroner i 2015 med et driftsresultat på 150 millioner kroner. I Norden omsatte selskapet for 400 millioner svenske kroner med et overskudd på 30 millioner kroner fordelt på Addnature og Bikester. De har hvert  sitt fokusområde, men de kryssmarkedsfører hverandre og i april i 2016 åpnet de en felles fysisk butikk.
Viktige konkurrenter er Outnorth og Fjellsport/Tindeberg.
(Foto: Addnature)