Adlibrisgruppen, som er en del av Bonnier AB, er et rendyrket nettselskap med mange bein å stå på.
Det siste året har selskapet solgt varer for mer enn to milliarder svenske kroner.
80 prosent av omsetningen kommer fra boksalg for selskapet som har mange andre nettbein å stå på.
Mange nettbein
Men de har en hel rekke andre nettbein å stå på gjennom nettbutikker som Discshop, Bamba, Kökets Favoriter, Roliga Prylar, Yayday og Odla.
Nå lanserer de et nytt nettbein; plakat-nettstedet Wonderwall som skal selge veldig billige plakater, skriver selskapet i en pressemelding.
Med eget trykkeri i lokalene til Adlibris i Morgongåva, trykker det nye nettstedet plakter «on demand», og kan dermed presse både priser og leveringstider.
- Plakater er et interessant produktsegment med en sterk tilvekst, sier Kristina Ekström, salgssjef i Wonderwall.
Cand. Plakater
Fredrik Palm. Foto: Desenio/pressebilde
Det kan Fredrik Palm, administrerende direktør i Desenio, skrive under på.
I 2016 solgte han plakater for 99,4 millioner svenske kroner og endte opp med et overskudd på 35 millioner svenske kroner.
Ekström sier de håper å dra nytte av Adlibrisgruppens allerede godt etablerte logistikk- og personal-systemer for å kunne tilby plakater til en lav pris.
Avdramatiserende effekt
- Med lave priser håper vi å kunne avdramatisere hva folk henger på veggene. Å bytte plakater skal være gøy og billig, sier hun.
Selskapet er heller ikke fremmed for tanken om å gjøre mer ut av Wonderwall. Allerede nå ser de på muligheten for å trykke mobildeksler, tekstiler og notatblokker.