Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Adlibrisgruppen legger ned tre nettbutikker

Adlibrisgruppen legger ned tre nettbutikker
Et stort salg har pågått i nettbutikkene Yayday.se og Bonedco.se, som nå legges ned av Adlibrisgruppen.
Foto: Skjermbilde: Yayday.se
Johanna Allhorn

- Forutsetningene har endret seg underveis.

ANNONSE

Det nordiske netthandelsselskapet Adlibrisgruppen legger nå ned tre av sine nettbutikker - Yayday, Bondeco og Wonderwall, hvor av de to sistnevnte ble lansert senest i fjor. Det opplyser vår søsternettside Ehandel.se.

Adlibrisgruppen, som er en del av Bonnier AB, driver nettbutikker som Adlbiris, Bamba, Discshop, Boktipset, Odla, Kökets favoriter og Roliga Prydlar med flere. 

- Adlibrisgruppen har en gründerkultur. Vi forsøker hele tiden å skape nye tilbud og opplevelser for våre kunder. Når vi lanserte Bondeco, Yayday og Wonderwall så vi potensiale i disse satsningene. Men forutsetningene har endret seg underveis, og vi besluttet nylig å avvikle de tre sidene, hvilket såklart er kjedelig, sier Niklas Hyden, COO hos Adlibrisgruppen, til Ehandel. 

Les også: Bokgiganten Adlibris starter ny nettbutikk - satser på interiørdesign

Skal bygge ut Adlibris

Akkurat når de tre sidene forsvinner er fremdeles uklart, men i følge Adlibrisgruppen ble leverandører og samarbeidspartnere informert om nedleggelsen allerede i begynnelsen av sommeren. Per dags dato foregår det et stort salg både på Yayday og Bondeco, mens Wonderwall holder på de ordinære prisene. 

For å fylle tomrommet som nå oppstår med nedleggelsen av sidene, planlegger Adlibrisgruppen å utvide sitt sortiment i nettbutikken Adlibris. 

- Vi ha valgt å flytte tilbudene fra sidene til Adlibris i stedet. Det innebærer at Adlibris får et enda bredere sortiment og sterkere tilbud, hvilket er i tråd med Adlibris forretningsplan, sier Niklas Hyden. 

Leverte røde tall

I fjor økte Adlibrisgruppen sin omsetning med 12 prosent til drøye 1,85 milliarder svenske kroner, tilsvarende 1,73 milliarder norske. Samtidig endte selskapet på røde tall og leverte et resultat på minus 127 millioner svenske millioner, hvilket er rundt minus 118 millioner norske kroner. 

Les også: Norsk nettmataktør legger ned - Kolonial vil hjelpe

Del artikkel: