Det nordiske netthandelsselskapet Adlibrisgruppen legger nå ned tre av sine nettbutikker - Yayday, Bondeco og Wonderwall, hvor av de to sistnevnte ble lansert senest i fjor. Det opplyser vår søsternettside Ehandel.se.
Adlibrisgruppen, som er en del av Bonnier AB, driver nettbutikker som Adlbiris, Bamba, Discshop, Boktipset, Odla, Kökets favoriter og Roliga Prydlar med flere.Â
- Adlibrisgruppen har en gründerkultur. Vi forsøker hele tiden Ã¥ skape nye tilbud og opplevelser for vÃ¥re kunder. NÃ¥r vi lanserte Bondeco, Yayday og Wonderwall sÃ¥ vi potensiale i disse satsningene. Men forutsetningene har endret seg underveis, og vi besluttet nylig Ã¥ avvikle de tre sidene, hvilket sÃ¥klart er kjedelig, sier Niklas Hyden, COO hos Adlibrisgruppen, til Ehandel.Â
Les også: Bokgiganten Adlibris starter ny nettbutikk - satser på interiørdesign
Skal bygge ut Adlibris
Akkurat nÃ¥r de tre sidene forsvinner er fremdeles uklart, men i følge Adlibrisgruppen ble leverandører og samarbeidspartnere informert om nedleggelsen allerede i begynnelsen av sommeren. Per dags dato foregÃ¥r det et stort salg bÃ¥de pÃ¥ Yayday og Bondeco, mens Wonderwall holder pÃ¥ de ordinære prisene.Â
For Ã¥ fylle tomrommet som nÃ¥ oppstÃ¥r med nedleggelsen av sidene, planlegger Adlibrisgruppen Ã¥ utvide sitt sortiment i nettbutikken Adlibris.Â
- Vi ha valgt Ã¥ flytte tilbudene fra sidene til Adlibris i stedet. Det innebærer at Adlibris fÃ¥r et enda bredere sortiment og sterkere tilbud, hvilket er i trÃ¥d med Adlibris forretningsplan, sier Niklas Hyden.Â
Leverte røde tall
I fjor økte Adlibrisgruppen sin omsetning med 12 prosent til drøye 1,85 milliarder svenske kroner, tilsvarende 1,73 milliarder norske. Samtidig endte selskapet pÃ¥ røde tall og leverte et resultat pÃ¥ minus 127 millioner svenske millioner, hvilket er rundt minus 118 millioner norske kroner.Â
Les også: Norsk nettmataktør legger ned - Kolonial vil hjelpe