Nåværende Magento-kunder inkluderer merker som Canon, Helly Hansen, Paul Smith og Rosetta Stone. Også mange norske netthandlere bruker Magento, inkludert blant annet Eplehuset, Fjellsport, Gresvig og Get Inspired.
Adobe og Magento deler kunder inkludert Coca Cola, Warner Music Group, Nestlé og Cathay Pacific.
Adobe har kommet til enighet om å kjøpe Magento Commerce for 1,7 milliarder dollar, om lag 14 milliarder kroner.
- Ved å legge til Magento Commerce Cloud i vår portefølje vil vi kunne tilby handel sømløst integrert inn i Adobe Experience Cloud, noe som gjør at vi har en eneste plattform som kan serve både B2B- og B2C-kunder globalt, skriver Adobe i en pressemelding.
- Dagens kunder er mer krevende
Magento virker også å være fornøyd med at Adobe kjøper dem opp.
- Dagens kunder er mer krevende når det gjelder hos hvilke merker og kjøpmenn de handler. Det er avgjørende for kjøpmenn å ikke bare konkurrere, men lede på kundeopplevelse, sa Mark Lavelle, CEO i Magento Commerce.
- Med denne felles løsningen kan kjøpmenn nå ha grenseløs fleksibilitet og kraftfull personalisering for å bedre differensiere seg fra deres konkurrenter.
Avtalen er ventet å bli sluttført i tredje kvartal.
Forrige mandag opplyste Adobe også om at de har godkjent et tilbakekjøpsprogram på inntil 8 milliarder dollar.